måndag 6 december 2010

Min prao

jag praoade på fisk inpex i köket, första dagen var jag själv prao elev men eftersom anna inte hade någon stans att praoa så fick hon också en plats på fisk inpex. vi fick göra många olika saker som att decorera smörgåstårtor, lägga in sill, steka sill, panera sill, göra såser, lägga upp dagens, lägga in äppelkaka som skulle ut i butiken, diska, och som ett bra avslut fick vi göra kladdkaka till hela personalen och den var så god så dom börja sälja det som blev över i butiken. en sak som nog gjorde veckan mycket roligare var att vi jobbade med en super snygg kille eller ja egentligen två. alla var väldigt trevliga och skojade om lite allt möjligt, dom sjöng hela tiden och den ena kocken var intresserad av musik historia och musik så vi har nog lärt oss en hel del om musikens historia och om olika band denna veckan också. vi började klockan 08:10 samma tid som vi börjar skolan, och slutade vid 14:30 och ibland 15:00. jag tycker denna veckan har varti rolig och lärorik fick lite insikt i kocklivet det är inte alltid det bästa skulle jag tro men det är nog något jag kunde tänka mig!
 Linda Jeppsson

1 kommentar:

  1. Vad hungrig jag blir när jag läser din praohistoria! Det är väldigt viktigt att ha roligt på jobbet. Det har jag varje dag!Sissi

    SvaraRadera