måndag 6 december 2010

Österlen magasinet

Jag praoade på österlen magasinet som är en tidning på Österlen. Jag fick olika uppgifter när jag var där i en vecka. Det var mycket texter som man skulle läsa innan dem kom in i tidningen. Så första dagen så fick jag läsa olika texter, rätta dem om det var stav fel, tycka till om jag tyckte något var konstigt...
Man fick sitta mycket vid datorn. Jag fick följa med journalisterna som jobbar för tidningen. Fick vara med på olika intenvjuver. Exempel så intenvjuvades två kvinnor som startat en ny kläderaffär, en man som är chef i en sportbutik O.S.V
Jag fick också fota med kameran. Det var roligast att fota eftersom jag gillar att fota.

Tips. Jag skulle rekommendera att  praoa på österlen magasinet för att det var kul att praoa där tyckte jag. Men det är mycket väntan ibland. Om man tycker om att fotografera och vara på olika ställen och lära sig om olika saker, så är detta en perfekt prao plats för DIG.
Skrivet av Angelica Linden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar